Wednesday, August 17, 2016

Hey Ho Let's Go Tokyu

Sehari dua ini menu makanan saya terpaksa dihadkan atas asbab tonsil saya yang sememangnya tidak keruan ini buat perangai lagi. Hendak membuka mulut dan bercakap pun perit rasanya. Apatah lagi hendak menelan air liur. 

Walaupun begitu saya masih bersyukur atas sebab selera makan saya masih kekal seperti biasa. Kehendak dan keinginan itu masih ada cumanya kemampuan untuk menelan makanan itu tidak selazim biasa. Tidak apalah sekurang-kurang masih boleh merasa nikmat makan.

Dan seperti biasa juga menu saya hanyalah nasi putih berlaukkan ayam goreng yang dititiskan dengan kicap. Menu yang paling ringkas dan paling tidak menarik langsung. Lari daripada landasan seni kulinari. Tetapi ianya boleh memberikan satu kenikmatan saat saya menjamahnya. Pelik. Kadang-kala nikmat makan itu datang tika dan waktu yang tidak di sangka. Dan dengan makanan yang paling ringkas sekali. Begitu pelik permainan alam ini.

Hey ho let's go tokyu!

No comments:

Post a Comment