Thursday, July 6, 2017

Jumpa Di Pejabat

Ada seorang anak guam menelefon saya dan memaklumkan bahawa dia ada mempunyai permasalahan undang-undang. Seperti biasa saya akan mengesyorkan untuk dibuat satu temu janji di pejabat saja. Lebih teratur dan senang untuk sebarang konsultasi undang-undang. Apatah lagi jika ianya melibatkan dokumen-dokumen penting.

Cumanya anak guam ini agak serba salah untuk datang ke pejabat saya. Rupanya setelah beberapa ketika di talian baharulah dia maklumkan bahawa dia baharu sahaja dimarahi oleh seorang peguam yang dijumpainya. Membuang masa peguam tersebut katanya sedangkan ianya boleh sahaja dibincangkan melalui perbualan telefon.

Setiap orang tidak sama. Saya lebih suka membincangkan masalah anak guam di pejabat kecil saya itu daripada di mana-mana kedai minum mahu pun di luar. Lebih memudahkan anak guam untuk bercerita dengan lebih telus dan dalam. Lagi terjaga kemaslahatan anak guam.

No comments:

Post a Comment